De halve wereld rond

Halong Bay en Cat Ba eiland.

6 oktber 2008 De Halong Bay trip.

We gaan 3 dagen naar de kust; naar Halong Bay ,160 km van Hanoi.Om 8 vertrekken we met een busje vol passagiers.Een paar hiervan gaan voor 1 nacht, wij voor 2. De trip kost geen drol en we hebben lekker veel tijd op het water. 1 Overnachting op de boot en 1 op Cat Ba eiland. We reizen met verschillende nationaliteiten: Australiërs, Amerikanen, Koreanen,Duitsers, Italianen, Na 2 uur rijden is er een korte stop bij een wegrestaurant en een grote keramiekwerkplaats. Je kunt hier zien hoe er wordt geboetseerd, gekleid, gebakken en geverfd en natuurlijk is er veel te koop. Ook worden er schiderijen geborduurd door gehandicapte mensen. Wat ze maken ziet er prachtig uit.Rond 12 uur zijn we in Halong Bay City. Van daaruit vertrekt de boot. Het is er razend druk en er liggen tientallen boten klaar. Na een uitstekende lunch en wat nadere kennismaking met medepassagiers gaan we de zee op. De eerst bestemming is een eilandje met schitterende grotten. Drie 'kamers' achter elkaar en het heet Han Dang Go. De hoogte is zo'n 25 meter en er zijn prachtige druipsteenformaties te zien.Terug op de boot installeren we ons op het bovendek en laten vele van de meer dan 3000 rotsformaties langzaam aan ons voorbij schuiven. Wat een uniek, adembenemend stuk natuurr!!! We varen om Cat Ba eiland heen en komen door het drijvende vissersdorp. Gezinnen compleet met kat en hond wonen hier op het water en leven van de visvangst. Voor het donker wordt gaan we nog een rondje kajakken en dan douchen en eten. We hebben een prima slaaphut met eigen douche, fan en toilet.. Dan is het helemaal donker en we nemen nog een kijkje boven.; Overal om ons heen verlichte raampjes van boten die hetzelfde doen als wij: tussen deze prachtige kunstwerken op het water de nacht doorbrengen om morgen weer van al dat moois te genieten. Adembenemend en geen getoeter te horen; Dat wordt trouwens ook weer moeilijk foto's selecteren!

elly

Wat mooi!!!!