De halve wereld rond

Nog meer Ko Tao....door naar Hua Hin.

Zaterdag 21 maart 2009 Ko Tao, vandaag is onze (schoon)broer Theo jarig. Vanuit Thailand: PROFICIAT!!!!! Guus was gisteren jarig: alsnog VAN HARTE!!!

We zijn vanochtend met de pick-up mee naar Mae Haad, het centrum, gereden. Het eerste stuk daarheen was weer net alsof we in een achtbaan zaten. We moesten nog wat geld pinnen (om alles af te rekenen als we hier vertrekkenen) en internetten. Om 11 uur waren we weer terug. De rest van de dag hebben we gesnorkeld en tussen door nog wat gelezen, gepuzzeld of alleen maar lekker gelegen. Ook........

Zondag 22 maart 2009 Ko Tao.(Uncle Phil's birthday in New Zealand: HAPPY BIRTHDAY) is op die manier verlopen. Het water was glashelder; we zagen o.a. een grote Stingray. Nart heeft een vissengids gekocht en nu hij niet kan fotograferen zoekt hij elke vis die we zien op in dat boekje en beschrijft die in zijn verslag. Morgen willen we iets actievers doen: we gaan met een kano naar de overkant van de baai; daar schijnen wat andere soorten vis te zitten.

Maandag 23 maart 200. Ko Tao

O wat gaan de dagen nu snel. Vanmorgen zijn we met de kano naar de overkant van onze baai gepeddeld. We hebben de boot op een piepklein stukje strand getrokken en zijn daar gaan snorkelen. Het wordt wat eentonig maar ook daar was het prachtig!

Heel veel vissen van allerlei soorten en maten en schitterende koralen. In de loop van de ochtend werd het er steeds drukker; allerlei duikscholen en kleine bootjes kwamen er aan een boei liggen en tientallen snorkelaars en duikers waren er aan het ronddobberen. 's Middags na de lunch zijn we weer 'bij ons voor de deur' gaan snorkelen. Lekker rustig en heel ontspannen. Morgen is het alweer de laatste dag hier. We hebben de boot/bustickets voor het vervolg van de reis al besproken.

Dinsdag 24 maart 2009. Om Ko Tao heen.

Om negen uur wordt de motor van de longtailboot gestart en varen we met nog 4 andere gasten, twee kinderen van de baas die vakantie hebben en de kapitein de baai uit. We gaan om het eiland heen varen en aanleggen op goede snorkelplekken. En inderdaad op alle plaatsen is het uitstekend: helder water, mooie koralen en schitterende vissen. Het meest spectaculair is....Shark Bay! Joekels van haaien zwemmen er rond, we zien de Black Tip Shark, de grootste, bijna 2 meter komt langzaam onder ons doorgeschoven. Het is wel even slikken. Maar ze schijnen niet agressief te zijn en iedereen die in het water ligt heeft alle ledematen nog. Tegen vieren zijn we weer terug, moe en zeer enthousiast over alles wat we hebben gezien. Dit was de laatste dag hier en een mooiere afsluiting van ons verblijf konden we niet wensen!!!!

Woensdag 25 maart..... Vandaag afscheid van Ko Tao en om tien uur met de boot naar het vaste land van Thailand, Chumporn. Daar in een bus en na een uur of vier rijden zijn we in Hua Hin aangekomen waar we overnachten. Morgen gaan we door naar Pratchanburi waar we 1 dag blijven om nog wat mooie dingen te bekijken en te wennen aan het idee om terug naar Nederland te gaan. Zondagmiddag komen we op Schiphol aan als alle goed verloopt.

sonja eekhout

Nart en Tineke veel dank voor alle leuke verhalen de afgelopen tijd. We hebben met jullie mee genoten. Nog een paar dagen en dan weer thuis. We wensen jullie een goede terugreis, en het zal zeker wel weer even wennen zijn.

Elly Lammers

Ik heb erg genoten van jullie reisverslagen.
Een goede terugreis en tot ziens bij P.S.
Als jullie zin hebben kunnen jullie nog mee op weekend 17,18,19 april. Hoef je niet zo snel af te kikken van al dat reizen.

Groetjes Elly

Elly vd Vaart

De laatste loodjes.......

Afscheid nemen van al dat moois wat jullie in al die maanden hebben gezien en ervaren is lastig. Maar er zijn er hier genoeg die ook blij zijn dat jullie terug komen.

Ik heb genoten van alle belevenissen en prachtige foto's.

Een hele goeie reis terug naar het kleine Nederland en tot snel!

Groetjes en nogmaals bedankt!!

Elly vd Vaart

Hanny van Weert

Ik heb ook erg genoten van jullie reisverhalen. Bedankt dat ik mee mocht genieten van jullie belevenissen.
Ik wens jullie nog een paar fijne dagen daar en een hele goede terugreis.
Welkom terug en hoop jullie gauw weer te zien bij PS.

Groetjes!!!!

greta

nou dat jullie hier maar heel ariveren
het is een prachtige afsluiting van jullie schitterende reis ,ik heb er van genoten en peter ook we danken jullie daar voor dat jullie iedere keer de tijd hebben genomen om ons op de hoogte te houden,ook als jullie honds moe waren tot kijk greta.