De halve wereld rond

Van Yangshuo naar Hongkong

Van Yangshuo naar Hongkong

30 september 2008

Ni Hao!!De laatste dag in Yangshuo vandaag. We benutten een halve dag om de website te 'updaten'. De verbindingen zijn hier heel slecht.
Terwijl de foto's worden verstuurd maak ik in een notebook op de memory-stick alvast het verhaal en verstuur dat dan in 1 keer.
Eigenlijk jammer van de tijd. We gaan in Hongkong echt op zoek naar een mini-laptop!

's Middags wandelen we nog wat langs de 'Li'-rivier,
eten op ons gemak bij ons favoriete restaurantje op de hoek. Het is razend druk in de winkelstraatjes en heel wat verkopers grijpen hun kans. Ik koop een mooie waaier en Nart krijgt zelfs een oneerbaar voorstel van een schoenenpoetser die ze niet allemaal op
een rijtje heeft. Om 19.00 uur staan we klaar voor de bus-nachttrein-bus-boot-bus-reis naar Hongkong. De 'hardsleeper'trein gaat totaan Guangzhou.Vanaf de haven daar pakken we een ferryboot naar Hongkong.

01-10-2008 Hongkong.
Om 13.00 uur zijn we (na diverse douaneformaliteiten) dan eindelijk in Hongkong. In 10 minuten zijn we bij ons hotel in Kowloon. We vergapen ons eerst maar eens aan al die wolkenkrabbers en kijken van de 18e verdieping uit het raam. Jammer dat er zo'n smog hangt!
We gaan (na douchen en wat eten) meteen op pad met plattegrond en wat tips van Helen (onze gids) en de Lonely Planet naar Star Computer City, (kwartiertje lopen) vlak bij de ferryboten naar Hongkong-eiland. Wat een drukte in de straten! We bekijken wat winkels,overleggen
nog even, maar hakken dan de knoop door: we schaffen er een aan (Voor insiders de Acer Aspire One), geen gedoe meer met slechte verbindingen in internetcafes en geen dubbel
schrijf/tikwerk. Dus vanaf nu: eigen verbinding! Er zit een wire-less verbinding op, een webcam en hij is superlicht in gewicht.
Zie de foto! De meeste hotels en veel restaurants hebben (gratis) wireless of aansluitingen.

dé

Als je ons Daan ziet in Hong Kong, doe hem de groeten. je weet wel die knappe, lange jongen.

Harold

Hee moeder, kan je voor mij niet een mooie Lexus SUV meenemen?!

Laura

Hoera, jullie zijn in HongKong!! Genieten hoor! Ik vond het echt een hele toffe wereldstad. Ben benieuwd wat jullie van HK vinden.

Liefs, Laura.