De halve wereld rond

Van Mongolie naar Beijing-vervolg-

5 september 2008.

De zon schijnt eindelijk volop. Zelfs in de Gobiwoestijn was het gisteren nat en koud. Om 10.00 uur is het al 25 graden. Na Datong, om 08.00 uur nog 1 stop. De grote muur kunnen we vanuit de trein al een stuk zien. De laatste 2 uur rijden we door een prachtig landschap, bergachtig vol met rivieren, kloven en heeeeel veeeel tunnels. In Beijing aangekomen is het even zoeken naar de uitgang en de taxi's ( voor die laatste moet je in de rij gaan staan). We moeten eerst bij de bank geld wisselen om de 2 euro in Yuan aan de taxichauffeur te betalen. Eerst uitpakken en opfrissen en dan op pad. We gaan naar het tegenover ons hotel gelegen Tiantanpark met de Tempel van de hemel. Het is er rustig aan het einde van de dag. We horen en zien vogels en er spelen groepjes muzikanten: Wat een sfeer!! Dit geheel ommuurde park, zo'n 2 en 1/2 vierkante kilometer midden in de drukte. We lopen er rond, bekijken de gebouwen en tempels tot het schemert en gaan dan een eethuisje in de buurt binnen. We kiezen van een plaatjesmenu: garnalen, gebakken pompoen, groente en gevulde pannekoekjes. Heerlijk, al is het wel weer even wennen dat eten met stokjes! Al met al een heel goed begin van ons verblijf in Beijing. Tot een volgende keer, hartelijke groeten uit Beijing.

p.s1. Margot, bedankt voor je fotoruimte, heel lief van je!: we hebben nu 1000 foto's om erop te zetten: meeeeer dan genoeg, misschien krijgen we ze niet eens allemaal opgemaakt.

p.s2. Joke, is onze felicitatie nog binnengekomen op Theo's mobieltje? Wij hebben jouw 06nummer niet. Zoniet dan als nog van harte!!

Laura

Hoi hoi,
Een andere tijdzone......, maar lopen jullie ook een jaar in tijd vooruit.............2009 (zie boven bericht)? Hahhaha! Een goede start gemaakt lees ik, mooi zo! Ik wens jullie een prachtige reis door China toe en geniet van al die kinderen die gewoon op straat plassen via een opening in hun broekjes! Probeer het eens op foto vast te leggen.........het is Josephine niet gelukt!
Gr, Laura.

Elly vd Vaart

Hoi,
Ja, ja 2009 alsof ht nog niet snel genoeg gaat. Da zijn jullie alweer terug. Moet zeggen dat het er wel fantastisch uitziet allemaal. Geniet en hou ons maar op de hoogte.

Gr. Elly