De halve wereld rond

Het aftellen is begonnen!

Nog 10 dagen en dan is het zover: de start van onze reis om de halve wereld. Morgen gaat de camper op stal nadat we eerst nog Niels en Myrthe voor hun 10-daagse vakantie naar Spanje op de bus hebben gezet; ze komen pas terug als wij al weg zijn. Dan zijn er de komende week nog een paar laatstse (afscheids)bezoekjes. De 2e verjaardag van onze kleinzoon Rohan wordt vervroegd gevierd in het weekend (hij is precies op de 27ste jarig) en onze reispapieren van de Treinreiswinkel moeten op de mat vallen.

We hebben besloten om alvast dinsdagavond richting Schiphol te vertrekken zodat we niet woensdagochtend in alle vroegte ons hoeven te haasten. We nemen de trein van 19.45uur vanuit Eindhoven, dus wie het leuk vindt om te komen uitzwaaien.............spoor 5. De volgende ochtend om half 10 gaan we de lucht in voor onze eerste stop in Moskou.

De frequentie van berichtjes op ons weblog zal niet zo hoog zijn als van onze vakantie door Denemarken; we moeten steeds maar kijken waar en wanneer er gelegenheid is. Vanaf morgen gaan al die berichten en foto's van de site af. Nart is de afgelopen week druk bezig geweest om zijn verslag en foto's (zo'n 1500 zijn er overgebleven) te verwerken en voor geïnteresseerden is de ruwe versie hiervan binnenkort te bekijken op: http://nart.rivendel.nu/Reizen/Denemarken/index.html

Het begint nu echt te kriebelen. Hebben we overal aan gedacht? Nemen we wel of geen wandelschoenen mee? Wat hebben we tijdens de lange treinreis allemaal nodig? Wanneer gaan we malariatabletten slikken? Komen er nog rekeningen binnen de komende maanden die vooraf betaald moeten worden? Wanneer gaan we de koelkast leeghalen en de vriezer ontdooien? Nog even op internet kijken wat andere reizigers daarover berichten. Kortom nog genoeg stof tot overleg de komende dagen.

Elly van der Vaart

En wij tellen mee!!!
Vanaf deze plaats een ontzettend goeie reis en geniet van alles en elkaar. We zullen jullie volgen!!

Tineke, je komt toch woensdag nog wel zingen he :)
Elly en familie

josephine

Hallo Tineke en Nart,
Spannend allemaal en vanaf vandaag dus officieel niet meer werken!! Succes met alle moeilijke beslissingen en we lezen wel hoe het verder gaat. O ja, ik weet niet of je alle medicijnen zelf meeneemt maar je kunt in Thailand geen malarone kopen.

Rohan

Lieve Oma en Opa,
Ik zal jullie heel erg missen, maar we gaan nog eerst taartjes eten op mijn verjaardag. En ik wil ook nog een stevige (kriebel)afscheids zoen.

Hele dikke kus en een stevige knuffel Rohan

angela v.d. Buijs

Succes nog komende dagen met de laatste voorbereidingen. Vond de verhalen over Denemarken erg leuk. Ook zaten er mooie foto's bij.
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Groetjes

Gemmy

Ik wens jullie veel voorpret met de laatste voorbereidingen voor het avontuur gaat beginnen! Ik ga jullie met interesse volgen. Groetjes! Gemmy

Marijke

Hoi Tineke en nart.
Bij ons is de kop eraf: de 1e schooldag zit erop!
Voor jullie: heel veel succes met alles en met de keuzes die je nog moet maken!
Groetjes

Marietta

Wij hebben op dinsdag de 26ste onze info-avond. Misschien red ik het om jullie uit te zwaaien. Zo niet, dan een heel goeie tijd met z'n tweetjes.
Wij zullen wel werken. (De eerste schooldag was leuk, maar ik voel m'n knieën alweer van het trappen lopen.)
Tot mails,

Marietta

marja

Een heel fijne, ontspannen, boeiende, afwisselende, culturele, natuur-lijke, zonnige, vrolijke, levendige, rijke, té gekke, heel móóóie tijd toegewenst !!

sterkte met alle voorbereidingen en nog bedankt voor de prachtige foto's van jullie reis door Denemarken.

groeten, Marja

Laura

Wohhhh, ik krijg er gewoon zelf weer reiskriebels van en ben pas net weer thuis. Reizen is verslavend! Ik wens jullie een geweldige tijd toe en ga jullie site trouw volgen! Op naar het avontuur! Liefs, Laura.

Gerard

Bijzonder te weten dat je zelf bijna weer aan het werk moet en dat een ander voor een wel heel erg lange vakantie op het punt staat te vertrekken.
Heel veel plezier gewenst op deze ongetwijfeld unieke reis.
Gerard

Niels & Myrthe

Ola,

Helaas zien we jullie niet meer voordat jullie zelf vertrekken, uitzwaaien is dus geen optie.
We hebben al een paar leuke dagen achter de rug en hebben zoal gezien;

De Sagrada Familia, De langste bank te wereld (ook van Gaudi, te zien in parc Güell), het Hard Rock Cafe in Barcelona, veel zon, blauwe luchten witte stranden, veel vissen op onze catamaran cruise, maar helaas ook wat kwallen, waardoor we niet konden snorkelen.

Ook hebben we genoten van de banaan en watertrampolines. ( het water is kraakhelder lekker warm).

Maargoed, genoeg over ons. Veel plezier op jullie reis en we hopen dat jullie veilig en gezond terugkomen (optijd die malariapillen innemen dus ;-) ).

Veel plezier en Succes.

Groetjes Niels & Myrthe!!!!

vienna&inge

hey juf Tineke!!!
hoe is het?
met ons is het goed
wij missen je echt super erg
en wensen je een super leuke reis
liefs en groetjes van :Vienna en Inge