De halve wereld rond

WEER THUIS

Lieve medereizigers,WE ZIJN WEER THUIS.

Onze thuisreis is helemaal prima verlopen! Van zaterdagochtend vertrek uit Phetchaburi tot en met thuis in Waalre: zo'n 35 uur waren we onderweg en zondagmiddag tegen drie uur werden we op Schiphol hartelijk begroet door onze kinderen en kleinzoon Rohan, die ons toch nog wel herkende na even aarzelen. De huiskamer met slingers versierd, een tekening op de deur met 'welkom thuis opa en oma' en een plantje en bloemen op de tafel,..... en de verrassing dat er een tweede kleinkind op komst is, een fijnere thuiskomst hadden we ons niet kunnen wensen. En we hebben een geweldige reis gehad!!! 10 verschillende landen zijn we doorgetrokken en overal hebben we veel indrukken opgedaan. In een van onze hostels hing de volgende spreuk aan de muur die ons erg aansprak:

Travel is more than the seeing of sight. It's a change that goes on, deep and permanent in the idea's of living.

We willen jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor het meereizen met ons. Jullie commentaar, reacties en tips waren zeer welkom. Onze reis van 7 maanden door ZO-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland was fantastisch. Vraag ons niet wat nu het mooiste was, want elk land was weer verschillend en anders wat betreft bevolking, natuur en cultuur. Het was voor ons heel fijn om contact met het 'thuisfront' te houden.

We hebben veel meegemaakt, vooral leuke dingen en vaak waren we op het goede moment op de juiste plek. Af en toe ook niet bv. bij de overstroming in Hoi An (Vietnam), bezetting van het vliegveld in Bangkok (Thailand), de trein tussen Picton en Christchurch (Nieuw Zeeland) die kapot ging en de bosbranden in Victoria (Australië). Door middel van ons Reismeeweblog konden wij iedereen thuis op de hoogte houden van onze route en verblijfplaatsen en ongeruste familieleden gerust stellen.

Mensen die ons fotoruimte hebben geschonken: nogmaals bedankt. Jullie hebben gezien dat we alle ruimte hebben gebruikt.

1900 foto's hebben we op Reismee geplaatst, 86 keer een verhaal. 74 mensen stonden er op de mail-lijst die zo ongeveer elke drie dagen een berichtje kregen dat er weer een nieuw verhaal of foto's waren geplaatst. 344 keer is er een reactie geplaatst door onze 'supporters'.

Vanavond was het voor ons een beetje Sinterklaas. De pakketten die we uit China en Thailand naar huis hadden gestuurd hebben we uitgepakt. Er waren zelfs dingen bij waarvan we al waren vergeten dat we ze hadden gekocht! Echte verrassingen dus. Nou nog bedenken waar we al die souveniers gaan neerzetten. De komende dagen gaan we gebruiken om familie, vrienden, (oud)collega's en kennissen te bezoeken of te bellen. Morgen eerst naar ons moeder, woensdagavond naar Ans en Frank die komend weekend naar Nepal vertrekken, donderdag hoop ik weer een potje te kunnen volleyballen met mijn team en volgende week weer naar PS om daar weer mee te zingen. Nart gaat zijn verslag en foto's verwerken.

En dan... gaan we nieuwe plannen maken voor een volgende bestemming!!

Laura

Wat een geweldige terugblik.......jullie hebben het echt heerlijk gehad! En ja, die spreuk aan de muur spreekt mij ook enorm aan!! Voor nu ook weer genieten van alle warmte hier in NL om jullie heen! Ik ga jullie vast binnenkort ergens treffen. Tot ziens! Lfs, Laura.

Help, nu moeten we allemaal afkicken!! We zijn verslaafd geraakt aan jullie verhalen.
Advies: schrijf maar gewoon door, dan weten we tenminste wat je doet in je vrije uurtjes.
Tot gauw.
x Dé

Yvonne Marringa

Mooi dat jullie weer veilig terug zijn. Wat een prachtige thuiskomst....om weer opa en oma te worden.
Effe aclimatiseren....effe dit en effe dat, en dan oa ook weer naar PS. Tineke je hebt veel in te halen aan nieuwe liedjes! Leuk je weer te zien dan.
Geniet van jullie terugkomst,samen met jullie dierbaren.
Tot volgende week bij PS
Heel veel groeten!

josephine

Zo thuiskomen is zeker een feest!! Ik hoop dat je met heel veel plezier zult terugdenken aan deze geweldige ervaringen. We komen zeker een keer naar jullie foto´s komen kijken als we weer in Nederland zijn.
Heel veel liefs uit Bangkok

Gemmy

Fijn dat de terugreis goed gegaan is. Jullie hebben ontzettend veel gezien, gelukkig hebben jullie veel foto's gemaakt! Het is gewoon teveel om te bevatten. Bedankt dat we met jullie mochten " meereizen", het was erg leuk jullie te volgen en de foto's te bekijken.
En Tineke: fijn dat je weer komt volleyballen!!!! Je bent zeer welkom.

C. van Ekkendonk

Hallo Nart en Tineke

Ik denk dat Tineke me net kent maar misschien Nart nog wel ik ben met Ton van Ekkendonk getrouwd en hoorde pas laat van jullie reis .
Via Marika ben ik achter jullie site gekomen en heb hem wel helemaal gelezen .
Het lijkt me een geweldige ervaring.
Onze zoon Frank met zijn vriendin reizen n.l. door Australië en zijn begin Dec. vertokken,
ze willen er een jaar overdoen en in Oktober naar Nieuw Zeeland gaan vlg. mij waren jullie ongeveer op hetzelfde moment in Australië.
Ton en ik gaan in Oktober naar Nieuw Zeeland voor een rondreis door Nieuw Zeeland waar wij dan met z'n vieren zullen zijn.
Voor ons is het maar een maand maar we hebben er wel zin in.
Nu we jullie site gelezen hebben begint het nog meer te kriebelen.
Bedankt voor de mooie verhalen
Groetjes Clara van Ekkendonk

Dana

fijn dat je weer thuis bend

groeten van Dana
[oud klasgenoodje uit groep 6]