De halve wereld rond

We zijn in Nieuw Zeeland!

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in Nieuw Zeeland. Nadat we de nacht hebben doorgebracht op de luchthaven van Auckland (gisteravond aangekomen om een uur of 8 + 3 uur tijdsverschil erbij) zijn we vanochtend doorgevlogen naar Wellington waar we werden opgehaald door Jeannette. Het is hier erg gezellig. Oom Phillip en tante Willy (die in Paraparaumu wonen)zijn er bij de lunch en we hebben kennis gemaakt met Ray (Jeannette's echtgenoot) James en Phillip, (De twee zonen) Er was ook hier op de airport net als in Australie een strenge controle op wat er allemaal het land binnen wordt gebracht. Bij het vertrek in Cairn was er nog even een lichte paniek. Het lijkt er op dat we elke keer als we een ander land binnen komen of uitgaan problemen tegenkomen. We hebben geen uitreisticket!!! Hoezo? Die hebben we toch niet nodig! Toch wel! Dat hebben we nergens gelezen. De oplossing is dat we ter plekke uitreistickets kopen. Dat is een zgn ticket die refundable is, dus inwisselbaar. Maar wel even nu betalen. We boeken een ticket van Auckland naar Sydney op 2 februari en kunnen dan inchecken. We kopen op de luchthaven een vogelboek van Australie en een sleutelhanger voor Laura (eindelijk een leuke gevonden!) Jeannette en Ray wonen in Khandallah, een wijk van Wellington tegeneen berg aan. 's MIddags maken we een wandeling bergopwaarts langs een mooie route. Boven is een prachtig uitzicht over Wellington en de hele baai waar de stad aan ligt.De foto's volgen nog.

Laura

Deze tip komt uit het Columbus reismagazine. Ik weet niet of jullie er komen, maar zo ja wellicht het proberen waard:

Waanzinnig lekker eten in Moeraki - Omgeving Dunedin Nieuw-Zeeland
Gepost op 26 juni 2008

Als je Moeraki bezoekt tijdens je reis door NZ, ga dan beslist eten bij Fleur's Place in Moeraki. http://www.fleursplace.com/
De eigenaresse is volgens mij een Nederlandse die jaren gelden geemigreerd is naar NZ. Het hele pand is gemaakt van sloophout en afvalproducten. Het eten is waanzinnig lekker en vers. Er staat vooral verse vis op het menu, maar ook voor mensen die niet van vis houden (zoals ik helaas) zit er beslist iets lekker bij.

Laura

Leuk sleutelhanger........ben benieuwd!! Thanks alvast!