De halve wereld rond

Wonga-beach

16 december 2008 Naar Wonga-beach.

We zijn al vroeg wakker doordat de zon pal op ons rijdend huisje staat te branden. We rijden naar het centrum van Port Douglas en nemen eerst een kijkje bij de Look-0ut boven op de berg. Een schitterend uitzicht hebben we hier over de kust terug. Beneden gaan we het kerkje St Mary's by the Sea bekijken en lopen even door het parkje ernaast en langs het haventje. Dan zoeken we een internet op om het snorkelavontuur op reismee te zetten en beantwoord ik even wat mail van het thuisfront. Eindelijk weer wat Reigerlaan-nieuwtjes te lezen. De kerstvakantie staat voor de deur en er zijn weer wat gezinsuitbreidingen op komst. Allemaal veel sterkte en gezondheid gewenst!!

We doen wat inkopen bij Coles en rijden dan via de captain Cook Highway naar de Mossman Gorge, die in het zuidelijk gedeelte van Daintree National Park ligt en eigendom is van de Kuku Yalanji Aboriginal people. In de schaduw van de kolossale bomen van de regenwoud stroomt hier de Mossman River langs grote keien en stroomversnellinkjes met een aantal mooie heldere zwemplekken. Er is een hangbrug en een wandelroute van 3.5 km. Die gaan we lopen. Het is een ontzettend mooie route met oude bomen, lianen en allerlei tropische planten en struiken. We rijden daarna naar Miallo, 8 km ten noorden van Mossman, waar een Fruit Farm is. Tevergeefs,die is vandaag gesloten. Volgens de Lonely Planet kun je daar allerlei tropische vruchten proeven voor een klein bedrag. Jammer maar helaas. Dan maar weer door steeds verder noordwaarts. We komen langs de afslag naar Wonga-beach, waar een rustige, camping pal aan het strand moet zijn. Bingo!! Een schitterend plekje gevonden. Hier blijven we voorlopig.We moeten wel opletten voor krokodillen, gelukkig staat er een hekje tussen het strand en de camping, hoewel niet overal. Nart vind al gauw pootafdrukken in het natte zand (zie foto). Een crock of toch een ander dier??

PS: voor Tinus proficiat met je 20-jarig pensioen! Blijf genieten.!!

Marianne

Hoi,

Jullie gaan volgens mij een zonnige Kerst tegemoet. Ik weet niet of ik volgende week de mail zo trouw lees. Daarom wens ik jullie nu alvast een fijne Kerst en veel reisplezier voor 2009.

Groetjes,
Marianne (volleybal)