De halve wereld rond

(Ge)strand op Bali.

Woensdag 3 december 2008..................(Ge)strand op Bali.

Tja , daar zitten we dan op Bali, in een super-de-luxe kamer in Spa en Resort 'Risata'. Balen!!!???......Niet echt hoor. Garuda Airlines betaalt alles voor ons tot en met het vervoer en de maaltijden. Foutje bij het veranderen van de vertrekdatum. De vlucht naar Darwin is pas overmorgen i.p.v. morgen. Er gaat morgen helemaal geen vlucht daarheen. Omdat we niet langer dan 8 uur in de transit-lounche mogen verblijven heeft Garuda dit verblijf voor ons geregeld. We zitten hier hartstikke illegaal, zonder paspoort en visum en eigenlijk mogen we het hotel niet uit; maar dat houden wij niet uit, dus dat wordt morgen rondkuieren langs het strand en de winkeltjes en misschien wel een duik in zee. We komen dus vrijdag de 5e december in de ochtend in Darwin aan en dan kan eindelijk ons camperavontuur beginnen.

Het was een heel gedoe gisteren bij het vertrek. Een grote expositiehal was ingericht als vertrekhal compleet met safety-check, bagage labelen (wegen hoefde even niet), geldwissel, douane en heel veel tafels met computers. Maar we moeten zeggen: petje af voor de organisatie en de logistiek. We moesten om 18.00 uur inchecken, om 21.00 door de paspoortcontrole, om 22.00 uur de bus in en door naar vliegveld U-tapao, een groot militair vliegveld, 2 uur rijden ten zuiden van Bangkok. Daar was het even een chaos. Niemand mocht de bus uit, eerst moest de bagage (die wij de hele tijd bij ons moesten houden) in de karretjes het vliegtuig in en daarna gingen wij met spiksplinternieuwe transferbussen naar het vliegtuig Op die manier zijn er zo'n 10 a 12 vluchten na elkaar vertrokken Wij gingen om 03.00 uur de lucht in. Bijna niet geslapen dus. Om 06.15 landden we in Jakarta en om 09.00 konden we meteen door naar Den Pasar (Bali). En toen stropte het. Geeft niet lekker even bijslapen voor de grote sprong naar 'Down Under'.

Elly

Hoi, Blij dat alles toch gelukt is en veel plezier met het volgende traject.

henk e maria

goedgekomen na al dat gedoe in Thailand
we hebben het gevolgd.
Nu naar het grote eiland en genieten.
hier is alles oké.
Hoop voor jullie verdere reis het zelfde.
groetjes henk en maria

Marika

Fijn dat het gelukt is. Even bijkomen op het mooie Bali al is het wel een beperkt stukje ervan. Wel prettig dat deze tussenstop vergoed wordt. Veel plezier met het vervolg van de reis.

Groetjes,

Rob en Marika

Theo van Hout

Doe de groeten aan de familie en een fijne feestdagen en een goed en gezond Nieuwjaar van Joke en Theo

ps je mailbox bij telfort zit blijkbaar vol!