De halve wereld rond

Genieten op Koh Chang

3-11-2008 Relaxen op Koh Chang.

We hoefden vandaag helemaal niks! Of het moest zijn dat het reisweblog bijgewerkt moest worden. we hadden er alle tijd voor. Rustig ontbijtje op het terrasje. Even wat afspreken voor morgen: we willen een 'hike-tour'maken met Rath een ervaren natuurkenner die met kleine groepjes wandelingen het binnenland in maakt. De dag daarna willen we per boot een dag snorkelen bij verschillende eilandjes in de buurt. En daarna gaat het richting Bangkok, op bezoek bij André en Josephine en natuurlijk 'Wat' van Bangkok zien. Vandaag lazen we in de mail dat J&A dit weekend al bezoek hebben van familie dus gaan we eerst nog ergens anders heen voordat we Bangkok aandoen.In Bangkok moeten we in ieder geval regelen hoe en wanneer we naar Nieuw Zeeland reizen. Het liefs willen we anderhalve maand in Thailand blijven en half december die kant op gaan maar waarschijnlijk is het niet mogelijk onze visum te verlengen zonder dat we weer eerst het land verlaten. We zijn wat inkopen gaan doen en hebben de website weer bijgewerkt. Daarna terug naar het 'paradijsje' lekker snorkelen (het water was vandaag een stuk helderder dan gisteren) en wat lezen aan de waterkant tot de zon onderging zo tegen zessen. Allerlei geluiden hoor je dan ineens: gepiep,gefluit,getjirp. Allerlei krekels laten zich horen en dan gaat het licht uit; in een mum van tijd is het helemaal donker. We gingen vanavond boven aan de weg naar een restaurantje waar een soort 'hotpot' geserveerd werd. Onderin de pot zaten kooltjes dan een soort rooster waar je vis, vlees en kip op kon leggen met daaromheen een schaal met bouillon om de groente in te koken. Erg lekker en gezellig!

4-11-2008: Jungletocht.

Vandaag gaan we een jungletocht maken.Zo'n 6 á 7 uur lopen door het tropische regenwoud hier op Koh Chang onder leiding van Rath. Om precies acht uur staat hij met zijn open pick-up voor de deur om ons op te halen. Nog zes anderen gaan mee. We zijn bijna bij het beginpunt van de wandeling als het ineens gigantisch begint te plenzen. In een paar seconden zijn we tot op de huid toe drijf. We gaan op pad. We trekken nog even een regencape aan om de rugzak en camera droog te houden. Rath weet precies de weg waar wij af en toe goed moeten kijken of er wel een pad is. Hij wijst ons Tarantula's en een slangenhol en vertelt bijzonderheden over de bomen in dit woud. We moeten een keer of vijf een riviertje oversteken en we komen drie keer langs een waterval. Doordat het zo regent laten de apen zich niet zien en ook vogels, slangen en kikkers blijven verstopt. Wel zien wel nog even wat vliegende eekhoorns. Halverwege eten we de lunch op die Rath voor ons heeft meegenomen. Het laatste uurtje van de tocht houdt het op met regenen.We gaan daarna nog een half uurtje naar het strand om te zwemmen en uit te rusten en dan brengt Rath ons weer terug naar onze hotels. Daar blijkt het de hele dag droog te zijn geweest! We kijken weer naar de zonsondergang; die ziet er elke avond anders uit.

5-11-2008: Snorkeltocht.

Obama wordt de nieuwe president dat was belangrijk nieuws vandaag. Gisteren zagen we met grote ontzetting hoe er in Vietnam grote overstromingen waren waarbij zelfs doden zijn gevallen. We hebben zelf in Hoi An meegemaakt hoe erg het tekeer kan gaan en dan staat in een mum van tijd alles onder.

Wij gaan vandaag een mooie onderwaterwereld bekijken. Om bij het haventje van vertrek te komen moeten we helemaal aan de zuidkant van het eiland zijn. Het heet daar:Bang Bao en er is een hele lange pier die vol is gebouwd met winkeltjes en restaurantjes. Aan het einde hiervan is de vuurtoren en liggen de boten die de passagiers naar de diverse eilandjes en snorkelplekken vervoeren. Onze boot zit aardig vol. In de pick-up maakten we kennis met twee stellen uit de Oekraïne die onmiddellijk met ons over politiek wilden praten. Aardige lui. Na een tijd varen komen we bij een schitterende snorkelplaats. Prachtige koralen en veel mooie vissen. Daarna zetten we koers naar een wit strand waar we voor anker gaan. We krijgen een lunch en daarna kunnen we weer zwemmen en snorkelen. Het is weer net een aquarium daar beneden. De fluit van de boot moet ons uit het water halen. Dan naar een ander eilandje waar we aanleggen en we vanaf het strand de onderwaterwereld kunnen bekijken. We krijgen er geen genoeg van. Nart maakt veel foto's. Het is alweer een van die dagen waarvan ik denk: wat boffen wij dat we dit allemaal kunnen doen. GENIETEN!!!!

elly vd vaart

Schitterend hoor, ook de onderwaterwereld is erg mooi. AS zondag komt er een reisprogramma op tv waar die tempel in voorkomt waar de bomen doorheen groein. Ik snap dat jullie dat niet zien maar ik vnd het toch wel bijzonder dat we er op zo'n manier kennis mee kunnen maken.

Groetjes,

Elly V

lisette van den berge

Hallo
Wat zijn jullie genieters, heerlijk !!!
Fantastisch dat jullie dit inderdaad meemaken en gedaan hebben. Veel plezier