De halve wereld rond

Angkor 2e dag.

29 oktober 2008

De tweede dag naar Angkor Wat begint met regen en niet zo zuinig ook. We besluiten het fietsen vandaag te vergeten en met een tuk-tuk te gaan. Op de kaart stippelen we een route uit waarbij we vooral de verst weg gelegen plaatsen aandoen, dan kunnen we morgen op ons gemak de rest weer op de fiets doen. Na een uurtje wordt het gelukkig droog. We bekijken de ene tempel na de andere, dezelfde bouwstijl alleen soms met andere stenen of een paar eeuwen ouder. Sommige zijn bouwvallen, andere niet af maar de meeste zien er prachtig uit. De foto's spreken voor zich. Heel spectaculair is de overwoekerde tempel Ta Prohm. Grote boomwortels kronkelen om en door de muren heen en 'verslinden' a.h.w het bouwwerk. Voor de rest is het een 'kruip-door-sluip-door' bouwwerk met veel donkere gangetje, torens en hallen. Op veel plaatsen wordt gewerkt om ervoor te zorgen dat gedeeltes die dreigen in te storten geen gevaar kunnen opleveren. De natuur wordt echter met rust gelaten op deze lokatie. We komen vandaag wel veel kinderen tegen die ons wat proberen te verkopen voor 'one dollar'. Sommigen praten een aardig mondje Engels. De jongste die we zagen was een jaar of 3 die bamboefluitjes wilde verkopen.' One dollar sir, one dollar sir' waren de enige woorden die hij kende.Tegen een uur half vier hebben we genoeg gezien voor vandaag. Morgen de rest en dan eens kijken hoe we richting Thailand gaan. De stranden aan de kust van Cambodja laten we voor wat ze zijn: het is nu net NIET de goede tijd van het jaar om daar te gaan snorkelen. Hartelijke groeten maar weer vanuit Cambodja.

greta

volgens mij komen jullie als inboorlingen terug
heel mooi jullie site